Cabinet Individual de Psihologie Neamț Laura Cristina

Program
Luni-Vineri: 09:00-19:00

Date de contact
Tel. 0757 837 694
E-mail: neamt.laura@yahoo.com
Servicii: psihologie clinică, psihoterapie, psihologia muncii;

Psihologie clinică:

Psihologia clinică studiază și intervine asupra factorilor psihologici cu relevanță pentru stările de sănătate și de boală.

-psihodiagnostic și evaluare clinică:

*evaluare subiectiv-emoțională;

*evaluare cognitivă;

*evaluare comportamentală;

*evaluarea simplă a personalității și a mecanismelor de coping/adaptare/defensive;

*evaluare psihologică asociată activităților cu cupluri sau familii (sau altor grupuri);

*evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice;

*evaluarea dezvoltării psihologice.

-intervenție/asistență/consultanță psihologică:

*educație pentru sănătate, promovarea sănătății și a unui stil de viață sănătos;

*consiliere și terapie suportivă;

*optimizare și dezvoltare personală, autocunoaștere.

Psihoterapie

Psihoterapia constă în intervenția psihologică realizată în mod științific și în spirit umanist, în scopul promovării sănătății, optimizării, autocunoașterii și dezvoltării personale, în scopul modificării factorilor psihologici implicați în tulburările psihice, psiho-somatice și în tulburările somatice, precum și în situații de urgență și risc.

Componentele procesului psihoterapeutic sunt:

*psihodiagnostic și evaluare clinică;

*conceptualizare clinică;

*relație psihoterapeutică

*intervenții psihologice individuale și de grup;

*evaluarea procesului de psihoterapie și a rezultatelor acestuia.

Psihologia muncii și industrial organizațională:

evaluare psihologică și emitere de aviz psihologic

Legislaţia actuală impune ca angajarea, menţinerea în funcţie, reluarea sau schimbarea activităţii de bază a unui salariat, promovarea acestuia, indiferent de pregătire şi vârstă, să se facă, numai după ce, în prealabil, a efectuat un control medical şi o verificare a aptitudinilor psiho-profesionale (H.G. 355 din 2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, H.G. 1169 din 2011 pentru modificarea şi completarea H.G. 355 din 2007, precum şi Legea 319 din 2006, Legea privind securitatea şi sănătatea în muncă).

Serviciile de psihologia muncii completează investigaţiile medicale solicitate de medicul de medicina muncii pentru întocmirea fişei de aptitudini pentru fiecare dintre angajaţii companiei dumneavoastră.

Astfel, vă stău la dispoziţie cu următoarele tipuri de evaluări psihologice:

Evaluarea psihologică la angajare
face parte din procesul de selecţie, desfăşurat după recrutare, şi are rolul de a evidenţia dacă un candidat are într-adevăr abilităţile, aptitudinile şi atitudinea potrivită astfel încât să poată îndeplini cu succes cerinţele locului de muncă specificate în fişa postului.
Pentru parcurgerea ei nu trebuie să existe o reglementare legală expresă, deoarece orice angajator îşi doreşte angajaţi capabili să aducă plus valoare companiei sale.

Trebuie totuşi specificat faptul că pentru anumite meserii şi profesii, acest tip de evaluare este obligatoriu, menţionăm aici:

  • personal cu funcţie de decizie (funcţionar public cu atribuţii de interpretare şi aplicare a legilor în vigoare);
  • cadre didactice;
  • personal sanitar superior, mediu şi personal educativ;
  • muncă la înălţime;
  • muncă în condiţii de zgomot;
  • muncă în condiţii de izolare;
  • lucru în tura de noapte;
  • muncă în câmpuri electrice;
  • muncă în câmpuri electromagnetice;
  • manipulare de substanţe toxice şi stupefiante;
  • muncă în mediu subteran;

şi de asemeni:

  • cetăţenii străini care lucrează pe teritoriul României;
  • angajaţii care conduc autovehicule de serviciu sau personale în interesul firmei şi în timpul orelor de serviciu sau se deplasează cu acestea între locul de muncă şi domiciliu.
  • Evaluarea psihologică periodică este importantă pentru o organizaţie care-şi doreşte ca rezultatele sale să fie continuu optimizate.
  • Evaluările psiho-aptitudinale periodice se pot realiza la diferite intervale de timp: bianual, anual, la interval de doi sau trei ani în funcţie de cerinţele locului de muncă
  • Evaluarea psihologică la schimbarea funcţiei este şi ea o parte componentă a selecţiei profesionale ce urmează procesului de recrutare internă desfăşurat de către departamentul de resurse umane a unei companii.
  • Evaluarea psihologică pentru promovare profesională este o etapă importantă în procesul de creştere în carieră a unui angajat.
  • Evaluarea psihologică la reluarea activităţi se realizează după un concediu medical prelungit sau după unul de maternitate/paternitate.
  • marți, 9 august 2016

    Ce înseamnă psihoterapie cognitiv-comportamentală?




                                          Ce înseamnă psihoterapia cognitiv-comportamentală?



    O descriere generală:
    Terapia cognitiv‑comportamentală este o formă de psihoterapie de durată relativ scurtă, eficientă în intervenţia diverselor probleme psihice cum ar fi: depresia, anxietatea, furia, problemele de cuplu, fricile şi abuzul/dependenţa de substanţe. Terapia se focalizează pe modul în care dumneavoastră ca pacient gândiţi (cogniţiile), vă comportaţi şi comunicaţi azi (în momentul evaluării) şi mai puţin pe experienţele pe care le‑aţi avut în copilăria timpurie.
    Numeroase studii au evidenţiat faptul că terapia cognitiv‑comportamentală este la fel de eficientă ca şi tratamentul medicamentos în intervenţia depresiei, a anxietăţii, a obsesiilor şi a altor frici. Chiar mai mult, datorită faptului că terapia poate fi învăţată şi aplicată de către pacient, efectele pozitive se menţin şi după întreruperea tratamentului.
    Evaluarea pacienţilor: 
    Înaintea începerii terapiei cognitiv-comportamentale, vi se vor face analizele la fel ca și la doctor, terapeutul vă va ruga să completaţi mai multe scale de evaluare în vederea identificării severităţii simptomelor şi a problemelor. Aceste scale evaluează nivelurile de depresie, anxietate, furie, frici, acuze fizice, personalitatea şi stilul de relaţionare a pacientului cu ceilalţi. Scopul acestei evaluări este adunarea unor informaţii cât mai complexe despre dumneavoastră, pentru a identifica exact ce probleme are (şi ce nu) pacientul şi cât de grave sunt aceste probleme.
    Planuri de intervenţie:
    Terapeutul va concepe, împreună cu dumneavoastră, un plan de intervenţie,
    în care veţi stabili frecvenţa şedinţelor, importanţa tratamentului medicamentos, diagnosticul, scopurile pe care doriţi să le atingeţi în cadrul terapiei, dezvoltarea sau optimizarea unor abilităţi de care aţi putea avea nevoie; schimbări în stilul dumneavoastră de gândire, de comportament şi comunicare, precum şi alţi factori.
    Cum decurg şedinţele?
    Alte forme de intervenţie s-ar putea să nu fie foarte structurate, dar, în cadrul terapiei cognitiv-comportamentale, dumneavoastră veţi stabili împreună cu terapeutul agenda fiecărei şedinţe. Această agendă poate include o trecere în revistă a experienţelor dumneavoastră din cadrul şedinţei anterioare, tema de casă, discutarea a una sau două probleme cu care vă confruntaţi în momentul de faţă, discutarea realizărilor din cadrul şedinţei de faţă şi a temelor de casă pentru următoarea săptămână. Scopul acestui tip de intervenţie este să rezolvăm problemele şi nu doar să ne plângem de ele.
    Teme de casă/ self help:
    Când vă antrenaţi cu un antrenor personal de la o sală de gimnastică vă aşteptaţi de la acesta să vă îndrume cum să efectuaţi corect exerciţiile chiar şi în absenţa antrenorului. Acelaşi principiu este valabil şi în cadrul terapiei cognitiv-comportamentale. Ceea ce învăţaţi în cadrul terapiei va trebui să exersaţi şi în afara şedinţelor, fără ajutorul terapeutului. Conform cercetărilor, pacienţii care îşi fac temele de casă se vor recupera mai repede şi starea lor îmbunătăţită se va menţine mai multă vreme. Printre aceste teme de casă se numără: monitorizarea stărilor emoţionale, a gândurilor şi a comportamentelor dumneavoastră; programarea activităţilor; dezvoltarea scopurilor pe care doriţi să le atingeţi în cadrul intervenţiei; atacarea gândurilor negative; acumularea informaţiilor; optimizarea stilului de comunicare cu ceilalţi şi alte teme de casă.

     


    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu